05/02/2021

Πώς να γράψετε ένα SEO friendly άρθρο για την επιχείρηση σας;

Αναρωτιέστε εάν τα κείμενα του website σας είναι φιλικά προς το SEO; Τι μπορείτε να κάνετε και ποιος κανόνες πρέπει να ακολουθήσετε έτσι ώστε να γράψετε ένα SEO friendly άρθρο για την επιχείρηση σας;

Μπορεί να έχετε κάνει το πρώτο βήμα με το να επενδύσετε στην ψηφιακή παρουσία της επιχείρησή σας. Όμως, η δουλειά δεν τελειώνει εδώ. Αντιθέτως, μόλις τώρα αρχίζει. Το να έχετε ένα e-shop ή ένα website είναι κάτι το βασικό, καθώς σημασία δεν έχει απλά να υπάρχει η επιχείρησή σας online, σημασία έχει να μπορεί να την βρει ο ενδιαφερόμενος και εν δυνάμει πελάτης.

Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές digital marketing, οι οποίες μπορούν να ακολουθηθούν έτσι ώστε το website σας να καταλαμβάνει μία από τις πρώτες θέσεις στην αναζήτηση της Google. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε το πόσο φιλικά με το SEO μπορούν να γίνουν να κείμενά σας, έτσι ώστε να βγαίνετε στις πρώτες επιλογές στα οργανικά αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ θα κατονομάσουμε κάποιες βασικές αρχές και πράγματα που μπορείτε να ελέγξετε και μόνοι σας. Το SEO όπως και οι υπόλοιπες κατηγορίες του digital marketing κρύβουν και πιο προχωρημένες τεχνικές που μόνο κάποιος ειδικός μπορεί να αναλάβει.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τα βασικά που πρέπει να κάνετε για να γίνει ένα κείμενο SEO friendly.

Βήμα 1: Κάντε την απαραίτητη έρευνα

Το να είστε ανταγωνιστικοί στον ψηφιακό κόσμο δεν είναι κάτι τόσο διαφορετικό σε σχέση με τον πραγματικό. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να σκεφτείτε λογικά. Για παράδειγμα, όταν είναι να εντάξετε ένα νέο προϊόν στον κατάστημά σας ή να προσφέρετε μία νέα υπηρεσία κάνετε μία έρευνα ανταγωνισμού. Το ίδιο θα κάνετε και για την ψηφιακή σας παρουσία. Αναζητήστε e-shops και ιστοσελίδες οι οποίες έχουν την ίδια θεματολογία με εσάς. Δείτε ποιες λέξεις-κλειδιά (keywords) χρησιμοποιούν, τι θέματα επιλέγουν, πόσο συχνά ανεβάζουν κάποιο άρθρο και πόσες λέξεις έχει αυτό

Θα πρέπει να κατανοήσετε το τι ακριβώς ψάχνει αυτός που κάνει μια αναζήτηση στη Google και ποιες λέξεις πληκτρολογεί για να του εμφανιστεί. Θα σας ξαφνιάσει το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι μπορεί στην πραγματικότητα να θέλουν κάποια υπηρεσία ή προϊόν το οποίο εσείς προσφέρετε και να μην ξέρουν πως ακριβώς ονομάζεται. Θα πρέπει να ανακαλύψετε αυτές τις περιγραφές. Έτσι, όταν κάποιος κάνει μια αναζήτηση, να βρεθείτε ακριβώς μπροστά του.

Βήμα 2: Διορθώστε πριν δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο

Στην περίπτωση που ο ιστότοπος σας είναι καινούργιος, αυτό είναι ένα βήμα που θα πρέπει να παραλείψετε. Βέβαια, σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως θα πρέπει να ελέγξετε εάν το website σας έχει κάποια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι απαραίτητα για την Google, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα του site, εάν είναι σωστά γραμμένος ο κώδικας ή εάν έχετε εξασφαλίσει ασφαλή περιήγηση στον χρήστη (https) κλπ. Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με όλα αυτά, τότε θα πρέπει να ρωτήσετε την εταιρεία ή τον freelancer που σας το δημιούργησε.

Αφού έχετε βεβαιωθεί ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι σωστά για το SEO, θα προχωρήσετε με την βελτιστοποίηση των κειμένων που ήδη υπάρχουν. Θα φροντίσετε στους τίτλους να υπάρχει το keyword που σας ενδιαφέρει, όπως και στο κείμενο αλλά και στο meta-description (το κείμενο που εμφανίζεται όταν κάνεις μια αναζήτηση στη Google που φαίνεται κάτω από την αναζήτηση) και SEO Title.

Βήμα 3: Γράψτε κείμενα που να ενδιαφέρουν τον κόσμο

Είναι αλήθεια πως για να γράψουμε ένα SEO friendly κείμενο θα πρέπει να ακολουθήσουμε κάποιους συγκεκριμένους κανόνες. Όμως, η βασική αρχή είναι μία: το κείμενο πρέπει να είναι ευανάγνωστο και ενδιαφέρον. Όσο καλά και να έχετε ακολουθήσει τους κανόνες, εάν το κείμενο σας μοιάζει λες και το έχει γράψει ρομπότ, κανείς δεν πρόκειται να αφιερώσει σε αυτό παραπάνω από λίγα δευτερόλεπτα.

Εάν πάρουμε ως δεδομένο ότι το κείμενο σας είναι σωστό (συντακτικά, ορθογραφικά & σε περιεχόμενο), τότε αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι η βασική σας λέξη-κλειδί να υπάρχει στον τίτλο, στην περιγραφή του άρθρου και κάποιες φορές μέσα στο κείμενο. Ο αριθμός των εμφανίσεων του keyword μέσα στο κείμενο δεν είναι συγκεκριμένος. Θα πρέπει να βρείτε τη χρυσή τομή. Δεν πρέπει να είναι λίγες οι φορές που εμφανίζεται, ούτε όμως και υπερβολικά πάρα πολλές. Εάν ακολουθήσετε τον κανόνα της σωστής και ενδιαφέρουσας συγγραφής με φυσιολογική ροή κειμένου, τότε δε θα έχετε κανένα πρόβλημα.

Ένας πάρα πολύ βασικός κανόνας είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρετε αυτούσιο το κείμενο από κάποια άλλη σελίδα (copy-paste). Το κείμενό σας θα πρέπει να είναι πρωτότυπο και σε καμία περίπτωση ίδιο με κάποιο άλλο κείμενο που βρήκατε στο διαδίκτυο, γιατί τότε το αποτέλεσμα θα είναι το ακριβώς αντίθετο

Το μέγεθος του κειμένου εξαρτάται από το τι έχετε να πείτε. Βέβαια, οι 350 λέξεις αποτελούν τον ελάχιστο αριθμό. Εάν το κείμενό σας είναι πολύ μεγάλο, φροντίστε να το χωρίσετε σε πλαγιότιτλους, έτσι ώστε να διαβάζετε πιο εύκολα. Τέλος, καλό είναι να υπάρχουν εσωτερικοί σύνδεσμοι ανάμεσα σε ένα άρθρο και ένα άλλο του site σας.

Εν κατακλείδι, αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι πάντα γράφουμε για ανθρώπους και σκοπός μας είναι να τους βοηθήσουμε να βρουν αυτό που αναζητάνε. Εάν σκεφτόμαστε αυτό, τότε δε γίνεται να κάνουμε κάτι λάθος.

Αν θα σας ενδιέφερε βέβαια μία πιο εξειδικευμένη προσέγγιση του SEO, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε με έναν επαγγελματία του χώρου.

Related Post

29/10/2018

Πέντε τρόποι να μεγαλώσετε την επιχείρησή σας μέσω των Social Media

Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και πως οι πελάτες σας...

29/10/2018

Αλλαγή από απλό προφίλ, σε Instagram Business Account.

Πλέον το instagram μετά την εξαγορά του από το Facebook απλώνει...

29/10/2018

Πως μπορείς να δεις τα analytics του ανταγωνιστή σου

Όταν θέλουμε να στήσουμε μια καμπάνια στα Social Media ή το SE...