Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, Pinterest… Τα social media είναι πολλά και μπορεί να γίνουν ακόμη περισσότερα, αυτό βέβαια δε σημαίνει πως είναι όλα κατάλληλα για την προώθηση της επιχείρησής σου. Ποια είναι τα ιδανικά για εσένα και πώς μπορείς να το καταλάβεις;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους μάρκετινγκ που διαθέτει στη φαρέτρα της μια μικρή επιχείρηση. Ωστόσο, κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική. Έχει το δικό της κοινό που αυτό με τη σειρά του έχει τις δικές του ιδιότητες σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης και συσχέτισης με το περιεχόμενο.
Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να προωθηθούν από τα social media, θα πρέπει να γνωρίζουν τη φύση του κάθε μέσου πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε αυτό, καθώς αυτή η επιλογή παίζει σημαντικό ρόλο στο αν θα επιτευχθούν οι στόχοι της καμπάνιας τους.
Ποια είναι λοιπόν τα κατάλληλα social media για την προώθηση της επιχείρησής σου και με ποια κριτήρια πρέπει να αποφασίσεις;
Αν στόχος της διαφημιστικής σου καμπάνιας είναι να γίνει το όνομα της επιχείρησής σου γνωστό στον κόσμο, τότε σίγουρα δεν υπάρχει κάποια λάθος επιλογή. Εάν όμως το budget σου είναι περιορισμένο ή βασικός στόχος σου είναι για παράδειγμα η αύξηση των πωλήσεων του e-shop σου, τότε θα πρέπει να είσαι προσεκτικός με το social media που θα επιλέξεις.
Οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν την άνεση να αποτυγχάνουν συχνά, οπότε θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι ο διαφημιστικός προϋπολογισμός θα διανεμηθεί σωστά. Αντί να ακολουθούν τις τάσεις και ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι τώρα στην μόδα, είναι προτιμότερο να κατανοήσουν το κοινό τους και να ανακαλύψουν σε ποιο social media θα το βρουν.
Σκέψου εάν οι πελάτες της επιχείρησής σου είναι άλλες επιχειρήσεις (B2B) ή καταναλωτές (B2C). Για εταιρείες B2C, το Facebook και το Instagram βοηθούν στην αύξηση της προβολής, στην οπτική επαφή και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Για το B2B, το LinkedIn βοηθάει στοχεύοντας τρέχοντες και πιθανούς πελάτες και δημιουργεί μια προσωπική σύνδεση. Το YouTube είναι επίσης πολύ σημαντικό για κάθε επιχείρηση καθώς είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης της Google και ενισχύει την αυθεντικότητα του brand.
Τι γνωρίζεις για τους πελάτες σου ως προς τα δημογραφικά τους στοιχεία; Είναι μεγάλοι ή πιο νέοι σε ηλικία, άνδρες ή γυναίκες, με παιδιά ή χωρίς; Ξεκίνησε κάνοντας λίγη έρευνα για αυτό. Όταν θα έχεις τη γνώση που χρειάζεται, τότε θα μπορείς να επιλέξεις και το μέσο που θα είναι το καταλληλότερο για την επιχείρηση ή το προϊόν σου. Είναι καλύτερο να στοχεύσεις μία ή δύο συγκεκριμένες πλατφόρμες και να μην χαθείς σε πολλά social media ταυτόχρονα.
Όταν είσαι έτοιμος να επιλέξεις ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης για προώθηση, δεν πρέπει να αποφασίσεις με βάση την επιχείρηση αλλά με κριτήριο το που περνά περισσότερο χρόνο ο ιδανικός πελάτης για εσένα. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σου είναι B2B μία από τις καλύτερες επιλογές είναι το LinkedIn, εάν ασχολείσαι με ηλεκτρονικό εμπόριο το Instagram κ.λπ.
Κάνε μία λίστα των ανταγωνιστών σου. Έλεγξε κάθε μία από τις σελίδες τους στα social media και δες τι περιεχόμενο δημοσιεύουν, πόσο συχνά και πόσοι χρήστες αλληλεπιδρούν με αυτό το περιεχόμενο. Μόλις καταλήξεις στο συμπέρασμα ποιο social media αποδίδει τα βέλτιστα αποτελέσματα, επίλεξε αυτό. Ωστόσο, πριν ξεκινήσεις θα πρέπει να ορίσεις τους στόχους σου. Δηλαδή τι είναι αυτό που ζητάς από το κοινό; Να κάνει αγορές, να μάθει το όνομα του brand σου ή να επισκεφτεί το website σου;
Το website σου είναι η ραχοκοκαλιά του ψηφιακού αποτυπώματος και των επικοινωνιών σου. Η διεύθυνση σου βρίσκεται σε email, επαγγελματικές κάρτες και μηχανές αναζήτησης. Σίγουρα, θα πρέπει να είναι όμορφο και εύχρηστο. Μπορείς να ανακαλύψεις από ποιο μέσο έρχονται οι επισκέπτες στο site σου. Δηλαδή έρχονται μέσω του Facebook, του Instagram, μέσω της μηχανής αναζήτησης του Google ή πατούν κατευθείαν το URL σου; Όταν δεις αυτά τα στοιχεία θα μπορείς να κρίνεις καλύτερα σε ποιο social media να επενδύσεις.
Όλα τα παραπάνω είναι κάποιες βασικές αρχές. Σίγουρα, δεν περιλαμβάνουν τη γνώση και την εμπειρία μιας ομάδας επαγγελματιών που εξειδικεύεται στο digital marketing και στη διαφήμιση στα social media. Μην ξεχνάς πως σημασία σε μια επιτυχημένη καμπάνια δεν έχει μόνο το social media που θα επιλέξεις, αλλά και το περιεχόμενο της καμπάνιας, το κείμενο, το design, η επιλογή του target group, αλλά και η βαθιά γνώση του τρόπου λειτουργίας του αλγορίθμου της πλατφόρμας που θα επιλέξεις
Αν θα σας ενδιέφερε βέβαια μία πιο εξειδικευμένη προσέγγιση για το ποια social media ταιριάζουν με την επιχείρηση σας, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε με έναν επαγγελματία του χώρου.