Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και πως οι πελάτες σας ξοδεύουν καθημερινά χρόνο στα social media, είτε πρόκειται για το Facebook, είτε για το Instagram, το Snapchat, το LinkedIn, το Tumblr, το YouTube ή το Twitter. Άρα, αν ψάχνετε πελάτες ξέρετε που να τους βρείτε! Το θέμα είναι πως τους προσεγγίζετε; Το πρώτο πράγμα που θέλετε είναι να τους δείξετε ότι είστε εκεί κι ότι έχετε το προϊόν που θέλουν. Αλλά δεν αρκεί να κάνετε π.χ. απλά ένα post στο Facebook τύπου «έλα πάρε πάρε το καλό το πράγμα που σαλεύει», να το προωθήσετε για 10 € και να περιμένετε να χτυπήσει το τηλέφωνο. Καλύτερα να ξοδέψετε τον χρόνο και τα χρήματά σας σε κάτι πιο αποδοτικό, όπως να πάτε σινεμά. Για να προσεγγίσετε πελάτες πρέπει να το κάνετε σωστά. Παρακάτω θα σας πoύμε μερικά tips για το πως πρέπει να διαχειριστείτε τα social media της επιχείρησής σας και σε επόμενο άρθρο, θα αναλύσουμε σε βάθος πως φτιάχνουμε ένα social media strategy.
Μπείτε στη σελίδα σας στο Facebook και δείτε τα Button Insights. Εδώ κρύβεται το κλειδί για την επιτυχία. Αναλύστε τα στατιστικά της σελίδας σας, δείτε ποια post άρεσαν περισσότερο στο κοινό σας, ποιο είναι το κοινό σας, τι ηλικία έχει και ποια είναι τα ενδιαφέροντά του. Αυτό δεν πρέπει να το κάνετε μόνο στο Facebook, αλλά σε όλα τα Social Media που χρησιμοποείτε. Αν δεν ξέρετε τα θέλω του κοινού σας πως θα του μιλήσετε ;
Αφού καταλάβετε τα ενδιαφέροντα του κοινού σας, τότε φτιάχνετε το περιεχόμενο. Συνδυάστε τις συνήθειες των πελατών σας, τα ενδιαφέροντά τους και τα trends της εποχής και φτιάξτε πρωτότυπα posts ή φωτογραφίες που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των μελλοντικών σας πελατών.
Δημιουργήστε ερωτήματα ή ζητήστε την γνώμη των πελατών σας μέσα από τα Social Media. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα ρούχων μπορεί να postάρει ένα γυναικείο φόρεμα και να θέσει το ερώτημα : «Εσείς με τι χρώμα παπούτσια θα το συνδυάζατε στη νυχτερινή σας έξοδο;» Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείτε μια σχέση με τον πελάτη και βγάζετε την ταμπέλα του «πωληταρά».
Όλοι μας θέλουμε να νιώθουμε κερδισμένοι σε οποιαδήποτε συναλλαγή κάνουμε, ακόμη και όταν αγοράζουμε ένα ωραίο ρούχο. «Δεν είναι πολύ ωραίο; Κοίτα ποιότητα! Και το πήρα σε ευκαιρία». Δώστε αυτό το συναίσθημα στους πελάτες σας.
Υπάρχουν εκεί έξω χιλιάδες sites και blogs από fashion blogs, μέχρι blogs ζωγραφικής. Προσεγγίστε blogs που πιστεύετε πως έχουν το κοινό σας και κλείστε μαζί τους μια καλή συμφωνία, ώστε να γράφουν για εσάς. Παράλληλα, μπορείτε να δημιουργήσετε άρθρα ή βίντεο «How to» με βάση το προϊόν σας, π.χ. πως να αφαιρέσετε τους λεκέδες από το μπάνιο σας, αν πουλάτε καθαριστικά ή πως να οργανώσετε τη βαλίτσα για το ταξίδι σας, αν πουλάτε βαλίτσες.