Χρησιμοποιείτε το Facebook για την προώθηση των υπηρεσιών σας και awareness ; Η απάντησή σας θα πρέπει να είναι…ΝΑΙ! Στο παρακάτω άρθρο θα δείτε πώς να κάνετε σωστά promote το content της σελίδας σας, ώστε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, το engagement και τις πωλήσεις σας, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα.
Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβετε πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Facebook. Ένα βασικό χαρακτηριστικό που “κοιτάει” ο αλγόριθμος του Facebook, ώστε να αποφασίσει ποιο post θα εμφανίσει πιο ψηλά στους χρήστες του, είναι το Εngagement (clicks, likes, comments, shares). Ένα post με χαμηλό Εngagement έχει ποσοστό περίπου στο 1% με 2 % engage. Ένα πολύ καλό post έχει 10% με 15% engage. Ο μέσος όρος του Εngagement στο Facebook είναι 3%. Το Facebook όπως όλες οι επιχειρήσεις, δεν θέλει να έχει δυσαρεστημένους πελάτες. Και οι πελάτες του, δεν είστε εσείς που πληρώνετε διαφημίσεις, αλλά όλοι όσοι βλέπουν τις διαφημίσεις. Έτσι προτιμά να δείχνει High Engagement Posts πιο συχνά και πιο ψηλά ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον του χρήστη στην πλατφόρμα.
Αφού το Facebook επιβραβεύει το Most High Engagement Posts προβάλλοντας τα πιο πολλές φορές και με πολύ χαμηλότερο κόστος στο Facebook Ads, τότε και εσείς πρέπει να ανακαλύψετε αυτά τα Unicorn Posts. Για παράδειγμα, αν ένα post σας στο Facebook έχει Εngagement πάνω από 20% (1 – 5 χρήστες έχουν κάνει like, share ή comment) και δημιουργήσετε μια πληρωμένη διαφήμιση με αυτό, θα κερδίσετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα με πολύ λιγότερα χρήματα.
Την απάντηση θα τη βρείτε αρχικά στα Οργανικά Αποτελέσματα του Google Analytics. Μπείτε στα Analytics της ιστοσελίδας σας και ψάξτε τις σελίδες με την μεγαλύτερη Οργανική Επισκεψιμότητα. Γιατί όμως στα Analytics και όχι στο Facebook ; Πριν περίπου δυο χρόνια, η Google παραμετροποίησε τον αλγόριθμό της στο Search, προβάλλοντας πιο ψηλά. όχι μόνο σελίδες που απλά έχουν κάποιο καλό keyword, αλλά κυρίως σελίδες που ο χρήστης θα κλικάρει ώστε να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει . Άρα αν ένα post έχει καλό Google Organic Rank, θα έχει αντίστοιχα μεγάλο Facebook Rank!
Ας υποθέσουμε πως μια μέση επιχείρηση ξοδεύει 1000€ το μήνα για Content Promotion, με στόχο να αυξήσει το engagement, το awareness, τα Page Likes, ακόμη και τις πωλήσεις της. Σύμφωνα με τα παραπάνω, κάποια Posts που έχουν πολύ χαμηλό Engagement “ρουφάνε” το Budget σας και δε φέρνουν κανένα αποτέλεσμα. Ας υποθέσουμε πως το ετήσιο Bugdet σας είναι 12.000€ και περιμένετε την κατάλληλη στιγμή που θα εμφανιστεί στα Analytics σας ένα Unicorn Post ώστε να ρίξετε σε αυτό ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων σας. Θα έχετε περισσότερα αποτελέσματα και πιο φθηνά από την προηγούμενη στρατηγική. Η υπομονή είναι η καλύτερη αρετή. Ξοδέψτε στρατηγικά και σωστά το budget σας, ώστε να έχετε τα μέγιστα αποτελέσματα!
Το κλειδί εδώ είναι το Remarketing. Τα Unicorn Posts μας φέρνουν όπως είπαμε μεγάλο engagement, δηλαδή Clicks, άρα επισκεψιμότητα στη ιστοσελίδα μας. Με την εγκατάσταση ενός Facebook Pixel στην ιστοσελίδα μας, μπορούμε να προωθήσουμε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας σε χρήστες που μας έχουν επισκεφθεί τουλάχιστον μια φορά. Σύμφωνα με στατιστικά, μόνο το 2% των χρηστών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας γίνονται πελάτες. Άρα είναι προτιμότερο να απευθύνεστε σε ένα στοχευμένο κοινό που γνωρίζει την επιχείρησή σας ή το προϊόν, παρά σε ένα γενικό τεράστιο κοινό στο Facebook που αποτελείται από 2.000.000 χρήστες και θα δει για πρώτη φορά την επιχείρησή σας. Με τη στρατηγική του Remarketing αυξάνετε τις πιθανότητες της πώλησης, με χαμηλότερο Ad Budget.
Πάρτε ένα High Engagement Post και πειραματιστείτε. Δείτε ποιος ήταν ο λόγος που πούλησε τόσο πολύ (τίτλος, φωτογραφία, περιγραφή) και δημιουργείστε Keystudies για μελλοντικά posts.
Υ.Γ. Εγώ βάφτισα τα Ηigh Engagemt Post σε Unicorn Posts!